Як прокачати паливну систему дизеля після заміни форсунки

Категорії
Зміст
  1. Чому важливо видаляти повітря із системи
  2. Як прокачати паливну систему дизеля?
  3. Старі системи без електронасоса
  4. Як прокачати повітря в дизелі правильно?
  5. Професійна порада

Після заміни форсунок важливо правильно прокачати паливну систему дизеля. Навіть невелика кількість повітря може порушити подачу палива, призвести до труднощів при запуску та збільшити ризик поломки ПНВТ. Правильна прокачка паливної системи після заміни форсунки – це обов'язковий етап обслуговування, від якого залежить стабільність, потужність та довговічність роботи двигуна.

Чому важливо видаляти повітря із системи

Коли в паливну систему дизельного двигуна потрапляє повітря, тиск у магістралі знижується, подача палива стає нерівномірною, двигун починає трясти й може заглухнути. Повітря заважає роботі форсунки дизельного двигуна, порушуючи точність уприскування. Крім того, якщо насос високого тиску працює без палива, його деталі швидко зношуються. Щоб уникнути цього, необхідно виконати видалення повітря з паливної системи Common Rail одразу після обслуговування.

Як прокачати паливну систему дизеля?

Повітря в паливній системі дизеля

У більшості сучасних дизельних автомобілів у баці встановлений електричний насос підкачування, який активується через діагностичний прилад. З його допомогою виконується прокачка дизеля після заміни форсунок або фільтра – в режимі «тест насоса» система автоматично наповнюється паливом, видаляючи повітря. Це безпечний і точний спосіб, рекомендований виробниками.

Основні переваги прокачки через діагностичний прилад:

  • рівномірний розподіл тиску по всій системі;
  • автоматичний контроль роботи насоса та датчиків;
  • відсутність ризику поломки ПНВТ та пошкодження форсунок;
  • економія часу та точне видалення повітря.

Якщо діагностичного обладнання немає, можна кілька разів увімкнути та вимкнути запалювання, не запускаючи двигун. Однак це ефективно лише на тих моделях, де насос у баці вмикається при подачі живлення. У деяких дизельних авто насос без команди управління не працює, тому прокачати дизель таким методом не вдасться.

Старі системи без електронасоса

На старих моделях, де немає електричного насоса, застосовується ручна підкачка. Для цього використовують «грушу» або механічний насос, встановлений на фільтрі. При повному спустошенні системи фахівець може послабити паливні трубки на форсунках і акуратно прокручувати двигун стартером, поки не з'явиться паливо. Після цього з'єднання затягуються, і двигун запускається.

Як прокачати повітря в дизелі

Щоб розповітрити дизель без ризику, майстер виконує послідовні дії:

  • перевіряє герметичність усіх з'єднань та фільтрів;
  • вручну наповнює систему паливом через насос підкачування;
  • контролює подачу солярки на кожній форсунці;
  • відновлює тиск, і запускає двигун.

Така процедура вимагає досвіду та розуміння пристрою паливної апаратури дизельного двигуна, інакше можна пошкодити стартер або перевантажити ПНВТ.

Як прокачати повітря в дизелі правильно?

Перед початком переконайтеся, що всі з'єднання герметичні – навіть невеликий витік зведе результат до нуля. Якщо двигун завівся, але працює з перебоями, значить, у системі залишилося повітря. Іноді доводиться повторювати процедуру кілька разів, особливо якщо магістраль повністю спустошувалася. Головне – не поспішати й стежити за стабільністю тиску.

Професійна порада

Якщо ви не впевнені, як саме влаштована ваша система подачі палива, краще не експериментувати. У різних автомобілях способи прокачки відрізняються: десь потрібен електричний насос, десь – діагностичний запуск, а в старих моделях – ручна підкачка. Досвідчений майстер знає, як прокачати дизельний двигун, щоб не пошкодити насос і форсунки, і має потрібне обладнання.

Правильне видалення повітря з паливної системи Common Rail подовжує термін служби всіх компонентів та запобігає дорогому ремонту. А своєчасна прокачка дизеля після заміни форсунок забезпечує стабільний запуск навіть за мінусових температур.


Також рекомендуємо ознайомитися зі статтею «Система Common Rail – плюси та мінуси», де детально описано, як влаштована сучасна паливна система і чому важливо підтримувати стабільний тиск.


( 10 )
Рекомендовані товари та запчастини для ремонту

Немає в наявності

Купити в один клік

Немає в наявності

Купити в один клік

Немає в наявності

Купити в один клік

Немає в наявності

Купити в один клік
Коментарі
Поки немає відгуків
Написати коментар
Ім'я*
Email (не обов'язково)
Введіть коментар*